冷間始動時におけるディーゼル重量車の低燃費に向けたThermal Management
Thermal Management in Cold Start of Heavy-Duty Diesel Vehicles for Low Fuel Consumption and Emissions
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216021
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.85-21
- 掲載ページ
- 1-8(Total 8 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) Ziyu Guan, 2) Yuta Koman, 3) Iku Tanabe, 4) Kyohei Yamaguchi, 5) Jin Kusaka, 6) Keiki Tanabe |
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著者(英) | 1) Ziyu Guan, 2) Yuta Koman, 3) Iku Tanabe, 4) Kyohei Yamaguchi, 5) Jin Kusaka, 6) Keiki Tanabe |
勤務先 | 1) Waseda University, 2) Waseda University, 3) Waseda University, 4) Waseda University, 5) Waseda University, 6) Mitsubishi Fuso Truck and Bus |
勤務先(英) | 1) Waseda University, 2) Waseda University, 3) Waseda University, 4) Waseda University, 5) Waseda University, 6) Mitsubishi Fuso Truck and Bus |
抄録 | 更なる低燃費化や低エミッション化を達成するためには,冷間始動の暖機過程において 燃料の化学エネルギーを有効利用する方策の検討が必要である.本研究では,はじめに ,筒内から壁面への熱伝達モデルと壁面から冷却水及びオイルへの熱伝達モデルを組み 合わせた一次元ディーゼルエンジンモデルを構築した.次に,構築したモデルを用いて ,冷間始動において燃料噴射時期を変化させた際の各部への熱移動量を解析したのでそ の結果を報告する. |
抄録(英) | To achieve further low fuel consumption and emissions, it is necessary to consider effective utilization of the fuel energy during the warm-up process of cold start. In this research, firstly, we constructed a one-dimensional diesel engine model that combines a heat transfer model from the inside of the cylinder to the wall surface and that from the wall surface to cooling water and oil. Next, using the constructed model, we analyzed the amount of heat transfer to each part when the fuel injection timing was changed during cold start and found a guideline for effective cold start control method. 翻訳 |