ストレージ付6ストローク機関の出力および熱効率検討
A Study of 6-Stroke Engine with Storage Volume on Specific Power and Thermal Efficiency
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216022
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.85-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 長田 英朗, 2) 谷 広貴, 3) 加藤 秀輝, 4) 下川 清広, 5) 中島 大 |
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著者(英) | 1) Hideaki Osada, 2) Hiroki Tani, 3) Hideki Kato, 4) Kiyohiro Shimokawa, 5) Hiroshi Nakajima |
勤務先 | 1) 日野自動車, 2) 日野自動車, 3) 日野自動車, 4) 日野自動車, 5) 日野自動車 |
勤務先(英) | 1) Hino Motors, 2) Hino Motors, 3) Hino Motors, 4) Hino Motors, 5) Hino Motors |
抄録 | 近年,内燃機関の使われ方は変化し,運転領域限定でも比出力と熱効率の向上は一選択肢となる.本報では現行の往復動機関の延長線上で熱力学的に出力向上を狙える特異な6ストローク機関について可能性と課題を計算検討した.出力向上の一方,燃焼回数比(4ストロークは1/2)増は熱損失を増加させ効率を相殺する特性が明らかとなった. |
抄録(英) | Due to recent changes in usage of internal combustion engines, improving specific power and thermal efficiency even in a limited operating range, is a development target. In this study, a unique 6-stroke cycle having a storage volume, which is an extension of the current reciprocating engine cycle and aims to thermodynamically increase of specific power, is numerically analyzed its possibilities and issues. While specific power was increased, it was clarified that the increase in the number of combustions in a cycle (e.g. 1/2 for 4 strokes) caused increase of the heat loss and negatively offset the efficiency. 翻訳 |