RDE試験の排ガス高精度評価に向けた間欠サンプリング手法の適用検討
A Study on Emission Measurement Method by using Intermittent Sampling for Real Driving Emissions of Gasoline Passenger Vehicles, Including Hybrid Electric Vehicles and Plug-In Hybrid Electric Vehicles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216027
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.86-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 奥井 伸宜 |
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著者(英) | 1) Nobunori Okui |
勤務先 | 1) 自動車技術総合機構 |
勤務先(英) | 1) NALTEC |
抄録 | RDE試験が乗用車に適用される.走行中のHEV等は,エンジン運転の停止頻度が高い.エンジン停止時おいても,車載型分析装置により排ガスが計測され続けるため,排気管内の排ガス濃度の低下を招き,正しく評価できない恐れがある.そこで,排ガス計測をエンジンの駆動に併せて間欠的に動作させる手法を検討し評価した. |
抄録(英) | To estimate the on-road emissions of Light-duty vehicles, Real Driving Emission (RDE) testing method is adopted. Engine operated duration of Hybrid vehicle and Plug-in hybrid vehicle is shorter than that of conventional engine vehicle. At RDE test, we use the Portable Measurement Emissions System (PEMS). Conventional PEMS is sampling of emission at continuous during RDE test. Therefore, it is difficult to measure the correct emissions of HEV and PHEV. In this study, to estimate more correct RDE data, we validated another approach, which operate PEMS by intermittent sampling. We estimate emission data by using this approach. 翻訳 |