VIPAを用いた自転車事故の特徴の分析
Characteristics of Vehicle-Cyclist Crashes from the Vulnerable Road User Injury Prevention Alliance (VIPA)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216031
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.87-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 江島 晋, 2) 後藤 司, 3) Timothy Keon |
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著者(英) | 1) Susumu Ejima, 2) Tsukasa Gotou, 3) Timothy Keon |
勤務先 | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU |
勤務先(英) | 1) SUBARU, 2) SUBARU, 3) SUBARU |
抄録 | VIPA(Vulnerable Road User Injury Prevention Alliance)データを用いて自転車事故の実態を調査・分析した.自転車の死亡事故は対面/背面から車両に衝突する割合が多く,重傷事故(2 |
抄録(英) | The purpose of this study is to understand the actual situation of vehicle-cyclist crashes form the Vulnerable Road User Injury prevention Alliance. It was found that the crash configuration rate of fatal vehicle-cyclist was “longitudinal”, while the serious injury(2 翻訳 |