ブレーキ操作不適による高齢運転者の車両相互事故および車両単独事故の統計分析 高齢運転者のブレーキ操作不適事故の行動類型における特徴
Statistical Analysis of Vehicle-To-Vehicle Accidents and Vehicle-Only Accidents Caused by Elderly Drivers due to Unsuitable Braking Operation Characteristics of Elderly Drivers’ Accidents Confirmed from Behavior-Type Analysis
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216033
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.88-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 関根 康史 |
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著者(英) | 1) Yasufumi Sekine |
勤務先 | 1) 福山大学 |
勤務先(英) | 1) Fukuyama University |
抄録 | 近年,高齢運転者によるブレーキとアクセルペダルの踏み間違い事故が,社会的な問題となっており,その安全対策が求められている.著者は,ITARDAに蓄えられた車両相互事故および車両単独事故の事故統計データを使用,年齢層と行動類型の関係を分析することによって,高齢運転者のブレーキ操作不適事故の特徴を明らかにした. |
抄録(英) | In recent years, accidents occurred from pedal operation error by elderly drivers have become a social problem. In previous study, the author clarified that the distribution rate of elderly drivers depending on the behavior type by statistical analysis of vehicle-to-pedestrian accidents due to unsuitable brake operation. In this study, the scope of analysis is expanded to include vehicle-to-vehicle accidents and vehicle-only accidents. And the author analyzed the relationship between age group and behavior type in accidents in which unsuitable brake operation. As a result, it is clarified the characteristics seen from the statistical analysis of elderly drivers. 翻訳 |