ステアバイワイヤにおける操舵反力制御の開発
Development of Steering Reaction Force Control Method for Steer-By-Wire System
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216039
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.89-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 工藤 佳夫, 2) 柴田 憲治, 3) 矢島 周, 4) 並河 勲, 5) 安樂 厚二 |
---|---|
著者(英) | 1) Yoshio Kudo, 2) Kenji Shibata, 3) Amane Yajima, 4) Isao Namikawa, 5) Kouji Anraku |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) ジェイテクト, 5) ジェイテクト |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) JTEKT, 5) JTEKT |
抄録 | 本稿では,ハンドル持ち替えなしを前提としたリンクレスステアバイワイヤ車両において,EPS同等の操舵感を実現するための操舵反力制御則を提案する. 路面外乱伝達,システムを保護するための操舵反力についても所望の特性を達成した. |
抄録(英) | This paper proposes a steering reaction force control method to achieve EPS equivalent steering feel in a linkless steer-by-wire vehicle assuming driver doesn't change hand position on the steering wheel. Desired characteristics regarding road disturbance transmission and steering reaction force for system protection were achieved. 翻訳 |