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実路面の摩擦特性計測に関する研究 路面摩擦特性推定手法の妥当性確認

Study on Measurement for Friction Characteristics on Actual Road Surface Validity Confirmation of Road Friction Characteristic Estimation Method

書誌事項

著者1) 栗谷川 幸代, 2) 景山 一郎, 3) 原口 哲之理, 4) 金子 哲也, 5) 浅井 基博, 6) 松本 学
著者(英)1) Yukiyo Kuriyagawa, 2) Ichiro Kageyama, 3) Tetsunori Haraguchi, 4) Tetsuya Kaneko, 5) Motohiro Asai, 6) Gaku Matsumoto
勤務先1) 日本大学, 2) 日本大学, 3) 日本大学, 4) 大阪産業大学, 5) 日本ミシュランタイヤ, 6) 日本ミシュランタイヤ
勤務先(英)1) Nihon University, 2) Nihon University, 3) Nihon University, 4) Osaka Sangyo University, 5) Nihon Michelin Tire, 6) Nihon Michelin Tire
抄録前報では路面摩擦特性推定手法の改善案を提案して,ロックμを含めた路面摩擦特性指標が精度良く推定できることを確認した.本報告では,新しく計測した摩擦特性計測データに対して提案手法を用いて路面摩擦特性の同定を行い,路面摩擦特性推定手法の妥当性を確認する.
抄録(英)In the previous report, we proposed a improved road surface friction characteristic estimation method and confirmed that the road surface friction characteristic indeces including lock μ can be estimated accurately. In this report, the road surface friction characteristics are identified using the proposed method for the newly measured friction characteristic measurement data, and the validity of the road surface friction characteristic estimation method is confirmed.

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