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モデル予測制御に基づくセミトレーラーの車両安定性および車線追従性向上

Semi-Trailer Stability and Lane Following Improvement Based on Model Predictive Control

書誌事項

著者1) 中原 涼太, 2) 関口 和真, 3) 野中 謙一郎, 4) 髙杉 昌宏, 5) 北村 毅史, 6) 長谷部 裕樹, 7) 松原 健一
著者(英)1) Ryota Nakahra, 2) Kazuma Sekiguchi, 3) Kenichiro Nonaka, 4) Masahiro Takasugi, 5) Takeshi Kitamura, 6) Hiroki Hasebe, 7) Kenichi Matsubara
勤務先1) 東京都市大学, 2) 東京都市大学, 3) 東京都市大学, 4) ナブテスコオートモーティブ, 5) ナブテスコオートモーティブ, 6) ナブテスコオートモーティブ, 7) ナブテスコオートモーティブ
勤務先(英)1) Tokyo City University, 2) Tokyo City University, 3) Tokyo City University, 4) Nabtesco Automotive, 5) Nabtesco Automotive, 6) Nabtesco Automotive, 7) Nabtesco Automotive
抄録単体車両と比較して連結車両はジャックナイフ,トレーラースイングといった操舵,制動時における特有の現象が生じることで安定性に影響を及ぼす.本研究ではセミトレーラーを対象としてその特性をモデル予測制御で考慮したシステムを設計し,数値シミュレーションにより有用性を検証した.
抄録(英)Compared to a single vehicle, the articulated vehicle affects stability by causing peculiar phenomena such as jackknifing and trailer swing during steering and braking. This study proposes a method to consider the characteristics of a semi-trailer using model predictive control. The effectiveness of this method is verified through numerical simulation.

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