固有ベクトル方程式を用いたフレーム剛性がウィーブモードに及ぼす影響の解析
Analysis of the Effect of Frame Flexibility on Weave Mode using Eigenvector Equations
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216048
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.91-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 高橋 明, 2) 古澤 健太, 3) 吉野 貴彦, 4) 片山 硬 |
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著者(英) | 1) Akira Takahashi, 2) Kenta Furusawa, 3) Takahiko Yoshino, 4) Tsuyoshi Katayama |
勤務先 | 1) 久留米工業大学, 2) 久留米工業大学, 3) 久留米工業大学, 4) 久留米工業大学 |
勤務先(英) | 1) Kurume Institute of Technology, 2) Kurume Institute of Technology, 3) Kurume Institute of Technology, 4) Kurume Institute of Technology |
抄録 | 二輪車の直進安定性はフレーム剛性の影響を大きく受ける.本研究では,基礎的な4自由度モデルに単独のフレーム剛性を加えた6種類の5自由度モデルを用いる.具体的には,固有ベクトル方程式を用いたエネルギー流の変化を解析し,フレーム剛性がウィーブモードに及ぼす影響について明らかにする. |
抄録(英) | The straight running stability of Motorcycle is greatly affected by frame flexibilities. In this study, six types of 5-degree-of-freedom models are used, in which a single frame flexibility is added to the basic 4-degree-of-freedom model. Specifically, we analyze changes in energy flow using eigenvector equations to clarify the effect of frame flexibilities on weave mode. 翻訳 |