視野狭窄の影響を定量化する実時間センシングシステムの構築
Real-Time Driver Sensing toward Quantitative Assessment of Restricted Vision
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216052
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.92-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小堀 泰雅, 2) 牛若 光太, 3) 山口 佳樹 |
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著者(英) | 1) Taiga Kobori, 2) Kohta Ushiwaka, 3) Yoshiki Yamaguchi |
勤務先 | 1) 筑波大学大学院, 2) 筑波大学大学院, 3) 筑波大学大学院 |
勤務先(英) | 1) University of Tsukuba, 2) University of Tsukuba, 3) University of Tsukuba |
抄録 | 近年,自動車業界では視野角等の静特性を用いるだけでなくアイトラッカーを用いた視覚特徴の定量化より,動特性と静特性による視覚と運転の整理が始まっている.これまで,距離空間の計測を可能にしたが反応時間等の時間軸方向の計測は解決されてこなかった.本発表では提案システムによりこの問題の解決可能性を議論する. |
抄録(英) | In recent years, the relationship between vision and driving has begun to be organized in the automotive field based on the quantification of visual features using eye trackers. For example, from the perspective of driving, the relationship between vision and driving has been analyzed using static characteristics such as viewing angle. However, although we have been able to measure the distance space such as angle and distance, we have not been able to solve the problem of measuring the time axis such as reaction time. This paper discusses the possibility of solving this problem with our proposed system. 翻訳 |