緊急場面におけるドライバの回避操作に関する研究 オーバーラップ率が大きい場合の回避操作
Research on Avoidance Operations in Emergency Situations (First Report) In Case of Large Overlap Rate
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216056
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.93-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 鈴木 崇, 2) 菊地 一範, 3) 若杉 貴志, 4) 千賀 雅明, 5) 味村 寛, 6) 占部 博之, 7) 平田 直 |
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著者(英) | 1) Takashi Suzuki, 2) Kazunori Kikuchi, 3) Takashi Wakasugi, 4) Masaaki Senga, 5) Hiroshi Mimura, 6) Hiroyuki Urabe, 7) Naoshi Hirata |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 日本自動車研究所, 4) 日本自動車工業会, 5) 日本自動車工業会, 6) 日本自動車工業会, 7) 日本自動車工業会 |
勤務先(英) | 1) JARI, 2) JARI, 3) JARI, 4) JAMA, 5) JAMA, 6) JAMA, 7) JAMA |
抄録 | 交通事故低減の社会的ニーズが高まりを見せる中,交通事故シーンでのドライバ 操作特性・傾向を知ることは自動車開発はもちろん先進運転支援システムの 基準作りを議論する際にも重要である.そこでドライビングシミュレータを用い て緊急回避場面でのドライバ操作の特徴を年齢層(高齢層・中間層・若年層)別 に把握した. |
抄録(英) | While there is an increasing societal need to reduce traffic accidents, understanding the characteristics and tendencies of drivers’ actions in a traffic accident is crucial, not only for automobile development, but also for discussions into the formulation of standards for ADAS(Advanced Driver-Assistance Systems). Therefore, a driving simulator has been used to understand the characteristics of drivers’ actions by different age groups (elderly, middle-aged, and young), when faced with scenes requiring emergency avoidance. 翻訳 |