ペダル踏み間違いに至る操作過程の分析
Analysis of the Operation Process Leading to Pedal Missteps
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216057
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.93-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 細川 崇, 2) 橋本 博, 3) 平松 真知子, 4) 石田 肇 |
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著者(英) | 1) Takashi Hosokawa, 2) Hiroshi Hashimoto, 3) Machiko Hiramatsu, 4) Hajime Ishida |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所, 3) 日本自動車工業会, 4) 日本自動車工業会 |
勤務先(英) | 1) JARI, 2) JARI, 3) JAMA, 4) JAMA |
抄録 | 本研究は,踏み間違いが発生しやすい状況を運転シミュレータで再現し,ペダル操作を分析した.対象とした咄嗟の制動時,足関節を内転させる踏み替え方は,脚全体を動かす踏み替え方より移動量が不足し,アクセルペダル寄りの位置を踏みやすいこと,心理的に動揺した状況では,ペダル踏み込み速度が増加することが示された. |
抄録(英) | This study focused on pedal misapplication accidents , which have become a social problem. We used a driving simulator to reproduce the situation in which missteps are likely to occur, which was extracted from the micro data, and analyzed the pedal operation when the vehicle was stopped and when it was restarted. The stepping method that inverts the ankle joint requires less movement than the stepping method that moves the entire leg, making it easier to step on the accelerator side when braking. In psychologically upset situations, pedal depression speed was shown to increase, which could lead to unintended acceleration. 翻訳 |