運転交代時における交代余裕時間と提示情報量がドライバに与える影響に関する実験的検討
Experimental Study on Influence of Permission Time and Displayed Information on Drivers in Transition from Automated to Manual Driving
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216083
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.99-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 上野 旭, 2) 竹本 雅憲 |
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著者(英) | 1) Asahi Ueno, 2) Masanori Takemoto |
勤務先 | 1) 成蹊大学大学院, 2) 成蹊大学 |
勤務先(英) | 1) Seikei University, 2) Seikei University |
抄録 | 自動運転レベル3における運転交代はドライバへの負荷が高く,交代要請時には交代に必要な情報を伝えるべきである.本研究では,運転交代時にドライバに情報を与える適切な方法の検討を目的とし,ドライビングシミュレータを用いた実験を通して,特に交代までの余裕時間,提示情報量とドライバ挙動との関係を明らかにした. |
抄録(英) | In the process of take-over request in autonomous driving level 3, system should give necessary information to drivers because transition in a few seconds from automated to manual driving are heavy load for them. Purpose of this study is to examine appropriate way to give information to drivers in the transition. We revealed the relationships between the permission time for transition, the volume of displayed information and driver behaviors by conducting an experiment using a driving simulator. 翻訳 |