自動運転時の制動に関する心理評価の傾向分析(第2報)
An Analysis of Affective Scale of Brake Operation during Autonomous Driving
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216090
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.100-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 村上 瑞輝, 2) 竹原 昭一郎, 3) 立原 誠也, 4) 松岡 正憲, 5) 西澤 幸夫 |
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著者(英) | 1) Mizuki Murakami, 2) Shoichiro Takehara, 3) Seiya Tachihara, 4) Masanori Matsuoka, 5) Yukio Nishizawa |
勤務先 | 1) 上智大学, 2) 上智大学, 3) 上智大学, 4) アドヴィックス, 5) アドヴィックス |
勤務先(英) | 1) Sophia University, 2) Sophia University, 3) Sophia University, 4) Advics, 5) Advics |
抄録 | 自動運転機能がユーザに広く受け入れられる為には,安心で快適な車両挙動を実現する必要がある.本研究では自動運転時の制動を対象に,安心や快適といった人の感性と制動条件との関係解明を目指す.本報では,前報で分類された制動の傾向に対して,統計的仮説検定や主成分分析を行い,各グループに対する意味づけを行った. |
抄録(英) | In order to autonomous driving technology to be widely accepted by users, sensory of security and comfortable behavior of vehicle is required. Therefore, it aims to clarify the relationship between affective state such as sense of security and comfort and brake operation during autonomous driving. In this report, statistical hypothesis testing and principal component analysis were performed on the braking tendencies classified in the previous report to give meaning to each group. 翻訳 |