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内傾機構を有するパーソナルモビリティビークル(PMV)の旋回過渡応答性能解析

Analysis of Turning Transient Response Performance of Personal Mobility Vehicle (PMV) with Inward Tilting Mechanism

書誌事項

著者1) 金子 哲也, 2) 山中 真之, 3) 原口 哲之理, 4) 景山 一郎
著者(英)1) Tetsuya Kaneko, 2) Masayuki Yamanaka, 3) Tetsunor Haraguchi, 4) Ichiro Kageyam
勤務先1) 大阪産業大学, 2) ⼤阪産業⼤学⼤学院, 3) 日本大学, 4) 日本大学
勤務先(英)1) Osaka Sangyo University, 2) Osaka Sangyo University, 3) Nihon University, 4) Nihon University
抄録講演要旨(日): 操舵に応じて強制的に内傾角を与え旋回するパーソナルモビリティビークルの車両運動特性に関する解析は未検討課題が多い.本報ではタイヤのコーナリングフォースとキャンバスラストの動特性を考慮したシミュレーションモデルにより,旋回時の過渡応答性能とその性能向上手法について説明する.
抄録(英)This paper deal with a Personal Mobility Vehicle(PMV) which has an inward tilting angle according to the steering angle. Some results of some simulation analysis using the full vehicle dynamics model show the evaluation of transient response performance when the vehicle turning. The vehicle dynamic in consideration of the dynamic characteristics of the tire cornering force and camber thrust.. Furthermore, we propose some performance improvement methods.

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