新型 高効率1.5L 3気筒 可変圧縮比エンジンのクランクシャフト形状最適化による燃焼騒音の改善
Improvement of Combustion Noise of New 1.5L 3cyl Variable Compression Engine with Optimization of Crank Shaft Counter Weight
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216107
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.104-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 坂井 雄紀, 2) 古谷 宏次, 3) 河上 哲也, 4) 工藤 正博 |
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著者(英) | 1) Yuuki Sakai, 2) Hirotsugu Furuya, 3) Tetsuya Kawakami, 4) Masahiro Kudou |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor |
抄録 | カーボンニュートラルへの取り組みから,ダウンサイジング・熱効率向上といった燃費アイテムの採用が必須となるが,各アイテムはこもり音,高周波数異音,気流音といった音振課題のため,付加的デバイスで対策を行っている.本稿では,メカニズムを見直し,付加的デバイスを用いることなく静粛性向上を行ったので報告する. |
抄録(英) | Recently, the activity of carbon neutral requires the downsizing and good heat efficiency as fuel efficiency items. Each items have NVH issue (booming noise, high frequency noise, turbulence noise). Additional devices have been needed as countermeasure. This paper describe the NVH design depend on each mechanism and improvement of NVH without additional device. 翻訳 |