炭化水素系燃料によるスーパーリーンバーンエンジンのリーン限界拡大に関する研究(第2報)
Potential for Hydrocarbon Fuels to Extend the Lean Limit of Super Lean-Burn Engines (Second Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216112
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.105-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 渡邊 学, 2) 内木 武虎, 3) 安武 優希, 4) 小畠 健 |
---|---|
著者(英) | 1) Manabu Watanabe, 2) Taketora Naiki, 3) Yuki Yasutake, 4) Ken Obata |
勤務先 | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
勤務先(英) | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
抄録 | スーパーリーンバーン(空気過剰率2以上の燃焼)における燃料組成の影響についてのこれまでの検討において,酸素や窒素を含まない炭化水素系燃料においても組成変更によりリーン限界が大幅に拡大することを見出した.本報では炭化水素系燃料の分子構造や沸点分布がリーン限界拡大に与える影響について,実験結果をもとに考察する. |
抄録(英) | In the previous studies on the effect of fuel composition on super lean burn (combustion with an excess air ratio of 2 or more), it was found that the lean limit will be significantly expanded by changing the fuel composition even for hydrocarbon fuels that do not contain oxygen or nitrogen. In this report, we focus on the effects of the molecular structure and boiling point distribution of hydrocarbon fuels on the expansion of the lean limit based on the experimental results. 翻訳 |