高精度エンドガス自着火予測モデルの開発(第7報) 遡り型Livengood-Wu積分によるエンドガス自着火実験結果の予測
Development of High-Accuracy End-Gas Autoignition Prediction Model (Seventh Report) Prediction of Experimental End-Gas Autoignition using Reverse Livengood-Wu Integral
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216120
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.107-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 桑原 一成, 2) 田中 光太郎 |
---|---|
著者(英) | 1) Kazunari Kuwahara, 2) Kotaro Tanaka |
勤務先 | 1) 大阪工業大学, 2) 茨城大学 |
勤務先(英) | 1) Osaka Institute of Technology, 2) Ibaraki University |
抄録 | 第6報ではプレミアムガソリンサロゲート燃料の着火遅れ時間式と誤差補正式を用いた遡り型Livengood-Wu積分により数値的に記述されたシリンダー内自着火を高精度に予測可能であることを確認した.本報では本方法を実機実験で生じるエンドガス自着火の予測に適用し,本方法の実用性を検討する. |
抄録(英) | In the sixth report, it was concluded that a new in-cylinder autoignition prediction model, reverse Livengood-Wu integral with ignition delay time equations and an error correction equation can be effective in predicting computatinal HCCI's and endo-gas autoignitions with high accuracies. In the present report, this model will be applied to predicting experimental end-gas autoignitions. 翻訳 |