機械学習を活用したセットベース最適化手法の車両開発への応用
An Application of Set Based Concurrent Engineering Method using Machine Learning to a Vehicle Development
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216125
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.108-21
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小西 祐介, 2) 新谷 浩平 |
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著者(英) | 1) Yusuke Konishi, 2) Kohei Shintani |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
抄録 | SDGsの達成には,ゼロ・エミッション達成車両の開発を加速させる必要がある.そのため効率的な開発が求められる中,大規模で複雑な設計問題を分解して最適化するセットベース最適化手法が提唱されている.本論文では,機械学習を活用したセットベース最適化手法を車両開発に応用し,複数性能の成立範囲を探索した結果を示す. |
抄録(英) | Acceleration of zero emission vehicle development are required to achieve SDGs and Carbon neutral. For this reason, efficient vehicle development is important. A set based concurrent engineering method has been proposed as an efficient target setting method to decompose a large and complex design problems down to sub-problems. Based on this method, it is important to clarify the feasible region. In this paper, we show an application of this method to a vehicle development. In the application, regression models are constructed and used in optimization problems to find feasible region. 翻訳 |