モデル予測型経路追従制御における車両運動予測モデルの比較検証
Evaluation of Vehicle Prediction Models for Model Predictive Path-Tracking Control
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216133
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.110-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 青木 瑞穂, 2) 本田 康平, 3) 奥田 裕之, 4) 鈴木 達也 |
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著者(英) | 1) Mizuho Aoki, 2) Kohei Honda, 3) Hiroyuki Okuda, 4) Tatsuya Suzuki |
勤務先 | 1) 名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学, 4) 名古屋大学 |
勤務先(英) | 1) Nagoya University, 2) Nagoya University, 3) Nagoya University, 4) Nagoya University |
抄録 | 車両のための経路追従制御手法としてモデル予測制御(MPC)が注目されている.しかし, MPCの性能は制御対象の運動予測モデル精度に大きく依存する.そこで,既存の車両運動予測モデルに対して速度域の観点から経路追従性能の比較を行うと同時に,より広い速度域で利用可能な新たな車両運動モデルを提案する. |
抄録(英) | While MPC is a promising method of vehicle control, its performance is greatly affected by the accuracy of the prediction model. In addition, the prediction accuracy of existing vehicle models depends on the driving speed range. Therefore, this study proposes a new model and compares the control performance of MPC using candidate models on a simple path-tracking simulation over a wide driving speed range. 翻訳 |