境界要素法を用いた車室内音場解析と実測について(第2報)
Sound Field Analysis and Measurement of Vehicle Interior using Boundary Element Method(Second Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216165
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.117-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 笹島 学, 2) 桝本 貴之, 3) 渡邉 光春, 4) 内田 善照, 5) 東川 晶 |
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著者(英) | 1) Manabu Sasajima, 2) Takayuki Masumoto, 3) Mitsuharu Watanabe, 4) Yoshiteru Uchida, 5) Akira Higashiawa |
勤務先 | 1) フォスター電機, 2) サイバネットシステム, 3) フォスター電機, 4) フォスター電機, 5) フォスター電機 |
勤務先(英) | 1) Foster Electric, 2) Cybernet Systems, 3) Foster Electric, 4) Foster Electric, 5) Foster Electric |
抄録 | 車載スピーカ開発のための車室内音場解析において,前報ではFMBEMによる解析結果と,実測結果を比較検討した.今回は,解析周波数範囲を20KHzまで拡大し,同様の音場解析を試みた.また,前報で課題としてあげた低域で解析結果が過大評価される点について確認の実験を行ったので報告する. |
抄録(英) | In the vehicle interior sound field analysis for the development of in-vehicle speakers, the analysis results by FMBEM and the actual measurement results were compared and examined in the previous report. This time, we expanded the analysis frequency range to 20KHz and tried similar sound field analysis. In addition, we report the result that we conducted a confirmation experiment on the point that the analysis result is overestimated in the low frequency range, which was mentioned as an issue in the previous report. 翻訳 |