ディーゼルナノ粒子の排出挙動に及ぼすDOC(酸化触媒)の影響に関する研究
Study for the Effects of DOC on the Exhaust Behavior of Diesel Nano-Particles
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216191
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.123-21
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 森 一俊, 2) Dat Tan Do, 3) Hien Van Nguyen, 4) 川瀬 順 |
---|---|
著者(英) | 1) Kazutoshi Mori, 2) Dat Tan Do, 3) Hien Van Nguyen, 4) Jun Kawase |
勤務先 | 1) 帝京大学, 2) 帝京大学, 3) 西峰テクノス, 4) 東京ダイレック |
勤務先(英) | 1) Teikyo University, 2) Teikyo University, 3) Seiho Technos, 4) Tokyo Dylec |
抄録 | 本研究では,ディーゼルエンジンで生成されたナノ粒子が,後処理装置のDPFで捕集・堆積され,かつDPFの再生中に大気中に排出されるナノ粒子の個数や粒径分布を,DOC装着の有無や排気温度およびDOCの種類を変え詳細に調査,ナノ粒子の排出挙動に及ぼすDOCの影響の詳細を把握したのでその成果を報告する. |
抄録(英) | This paper introduces the effects of DOC on the exhaust behavior of Diesel Nano-Particles. Especially, this paper presents the results that the particle number and particle size distribution were investigated during the trapping and loading periods of Diesel Nano-Particles on the wall of DPF and the regeneration period of DPF, in detail. The parameters were the condition of with/without DOC, the change of exhaust temperature and the change of the DOC specification. Then, this paper describes that the DOC effects on the exhaust behavior of Diesel Nano-Particles to the air could be understood. 翻訳 |