高張力鋼板とアルミニウム合金板の接着・クリンチング接合強度の予測
Strength Prediction for Clinch-Bonding of Advanced High Strength Steel and Aluminum Alloy
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216244
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.135-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 秋田 麗佳, 2) 馬 運五, 3) 安部 洋平, 4) 麻 寧緒, 5) 堤 成一郎, 6) 森 謙一郎 |
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著者(英) | 1) Reika Akita, 2) Yunwu Ma, 3) Yohei Abe, 4) Ninshu Ma, 5) Seiichiro Tsutsumi, 6) Ken-Ichiro Mori |
勤務先 | 1) 伊藤忠テクノソリューションズ, 2) 大阪大学, 3) 豊橋技術科学大学, 4) 大阪大学, 5) 大阪大学, 6) 豊橋技術科学大学 |
勤務先(英) | 1) ITOCHU Techno-Solutions, 2) Osaka University, 3) Toyohashi University of Technology, 4) Osaka University, 5) Osaka University, 6) Toyohashi University of Technology |
抄録 | 本研究では,クリンチボンディングに着目し,接合強度の予測や接合工程のシミュレーション手法の検討を試みる.本稿では,高張力鋼板とアルミニウム合金板におけるクリンチングと接着剤のハイブリット接合の接着破壊のモデリングを紹介する. |
抄録(英) | The combination of adhesive bonding and mechanical clinching is a promising method for joining aluminum alloy and steel in the automotive industry. This study aims to establish an accurate numerical model for strength assessment of clinch-bonding hybrid joint. The predicted tensile-shear force-stroke curves by simulation exhibited a good agreement with experiments. Based on the established models, the effect of the clinching joint number on tensile-shear force and energy absorption of the clinch-bonding joints were investigated. 翻訳 |