階層クラスタリングを用いた開発初期フェーズでの車体構造合理化検討
Optimization of Body Structure in Early Phase of Development using Hierarchical Clustering
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20216258
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.138-21
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2021年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2021年秋季大会 【オンライン】
書誌事項
著者 | 1) 小野 仁幹, 2) 阿部 健一, 3) 五十嵐 雄一 |
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著者(英) | 1) Masamoto Ono, 2) Kenichi Abe, 3) Yuichi Igarashi |
勤務先 | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車 |
勤務先(英) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor |
抄録 | 次世代燃費規制や燃費・電費競争力を上げるために車両軽量化が求められており,車体構造の合理化検討が必要である.しかしながら,車体構造の性能要件は多岐に渡るため,全体を俯瞰し合理的な解を導き出す必要がある.そこで,階層クラスタリング手法を用い,複数性能の関係性を明らかにした上で構造合理化を行った. |
抄録(英) | Vehicle weight reduction is required to meet new fuel regulations and increase competitiveness of fuel economy or electric mileage. However, since there are many performance requirements for body structure, it’s quite difficult to arrive at an optimal solution. Therefore hierarchical clustering methodology, which is useful to objectively grasp the relationship among the multi domain performances. This method was implemented to make it in the early phase of vehicle development. 翻訳 |