デジタル遅延を含むEPSシステムの応答性向上に関する一考察
Study of Enhanced Responsiveness of Electric Power Steering System Including Digital Delay
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225029
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.7-22
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 三好 尚, 2) 立石 努 |
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著者(英) | 1) Takashi Miyoshi, 2) Tsutomu Tatsuishi |
勤務先 | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業 |
勤務先(英) | 1) Honda Motor, 2) Honda Motor |
抄録 | 電動パワーステアリングの信頼性向上のためアナログのトルクセンサ信号のデジタル置換が進んでいる。デジタル信号は更新周期が遅く系の位相遅れが増大し,位相補償量を大きくして応答性を落とさなければならないという課題があった。本研究では,これらの課題を解決する制御手法を提案し,その有効性を確認した。 |
抄録(英) | Analog signals of torque sensor are being replaced with digital signals in order to improve the reliability of electric power steering. Since digital signals have a slower update cycle than conventional analog sensing, the phase delay of the system increases. To improve the phase delay, the amount of phase compensation must be increased, but it also reduce the responsiveness of the EPS system. In this study, we proposed a control method to solve these problems and confirmed its effectiveness. 翻訳 |