意のままの走りを実現する駆動力特性設計技術の開発
Development of Driving Force Characteristic Design Technology to Realize Confident and Natural
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225034
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.8-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 山中 聡, 2) 熊谷 国憲 |
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著者(英) | 1) Satoshi Yamanaka, 2) Kuninori Kumagai |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor |
抄録 | 従来の車両開発において,運転のしやすさは官能評価者の適合による開発が行われてきた.また,燃費等の制約と走りの魅力が両立する範囲も限定的であることが多かった.そこで、運転がしやすいと感じるパワートレーンの駆動力特性について複数の観点から定量化を行い,アクセル操作に対する駆動力要件を体系的に定義した. |
抄録(英) | In conventional vehicle development, the ease of driving has been developed based on the adaptation of sensory evaluators. In addition, the range in which constraints such as fuel consumption and driving attractiveness are compatible has often been limited. Therefore, the driving force characteristics of a powertrain that is perceived to be easy to drive were quantified from several viewpoints, and the driving force requirements for accelerator operation were systematically defined. 翻訳 |