引張荷重下における内部損傷が熱硬化樹脂複合材料のガス透過係数に及ぼす影響
Effect of Internal Fractures under Tensile Loading on Gas Permeability of FRP
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225057
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.13-22
- 掲載ページ
- 1-3(Total 3 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 足立 晴哉, 2) 大谷 章夫 |
---|---|
著者(英) | 1) Haruya Adachi, 2) Akio Ohtani |
勤務先 | 1) 京都工芸繊維大学, 2) 京都工芸繊維大学 |
勤務先(英) | 1) Kyoto Institute of Technology, 2) Kyoto Institute of Technology |
抄録 | 燃料電池自動車には水素を貯蔵するための高圧タンクが搭載されており,補強のためFRPが使用されている.将来的にはライナーレスタンクが望まれるが,FRPはガスバリア性が低いといった問題がある.本研究では,母材に高ガスバリア性樹脂を使用したFRPを作製し,ガス透過係数と内部損傷について検討した. |
抄録(英) | Fuel cell vehicles are equipped with high-pressure tanks for storing hydrogen, and FRP is used for reinforcement. In the future, Liner-less tanks are desirable, but FRP has problems such as low gas barrier properties. In this study, FRP with a high gas barrier resin as the matrix resin was fabricated, and the gas permeability and internal fractures were investigated. 翻訳 |