低温環境下における直噴ガソリンエンジン用噴霧の壁面衝突と液膜形成過程の解明 燃料および壁面温度をパラメータとした現象解明
Analysis of Spray Characteristics of Direct Injection SI Engines under Low Temperature Conditions Controlled fuel and wall temperature as experimental parameters
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225152
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.33-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 安達 晃, 2) 前川 楓馬, 3) 松田 大, 4) 松村 恵理子, 5) 千田 二郎, 6) 大隈 正寛, 7) 齋木 優佑 |
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著者(英) | 1) Akira Adachi, 2) Fuma Maekawa, 3) Dai Matsuda, 4) Eriko Matsumura, 5) Jiro Senda, 6) Masahiro Okuma, 7) Yusuke Saiki |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学大学院, 4) 同志社大学, 5) 同志社大学, 6) デンソー, 7) デンソー |
勤務先(英) | 1) Doshisha University, 2) Doshisha University, 3) Doshisha University, 4) Doshisha University, 5) Doshisha University, 6) DENSO, 7) DENSO |
抄録 | 直噴ガソリンエンジンでは零度を下回る冷間始動時でのPM排出低減が重要性を増している.本研究では,低温環境下における壁面衝突噴霧により形成された燃料液膜に対して噴霧液滴の影響を受けずに計測できるTIR-LIF 法を適用し付着液膜量の定量化を行った.本報では燃料および壁面温度を同時冷却した際の衝突期間中を含めた液膜形成過程の結果を報告する. |
抄録(英) | In a direct injection gasoline engines, the reduction of PM emissions during cold start-up is important. In this study, TIR-LIF method was applied to the fuel film formed by wall impingement spray under low temperature conditions. In this paper, the results of liquid film formation process including the impingement period under the simultaneous cooling of fuel and wall temperature are reported. 翻訳 |