二輪車用過給ガソリンエンジンのための筒内燃料直接噴射技術の開発
Development of the In-Cylinder Fuel Direct Injection Technology for Supercharged Gasoline Engine for Motorcycle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225153
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.34-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 市 聡顕, 2) 松田 義基, 3) 久野 篤志, 4) 桜井 洋太, 5) 齋藤 将仁 |
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著者(英) | 1) Satoaki Ichi, 2) Yoshimoto Matsuda, 3) Atsushi Hisano, 4) Yota Sakurai, 5) Masahito Saitou |
勤務先 | 1) カワサキモータース, 2) カワサキモータース, 3) 川崎重工業, 4) 川崎重工業, 5) 川崎重工業 |
勤務先(英) | 1) Kawasaki Motors, 2) Kawasaki Motors, 3) Kawasaki Heavy Industries, 4) Kawasaki Heavy Industries, 5) Kawasaki Heavy Industries |
抄録 | 高回転型二輪車用過給ガソリンエンジンの更なる低燃費化・高出力化・低エミッション化を実現する筒内直噴技術について報告する。ボア・ストロークが小さい高回転型二輪車用エンジンにおいて、燃焼不良やススの原因となる燃料の筒内壁面付着を抑制するための技術を主として報告する。 |
抄録(英) | This paper reports the development factors for applying the in-cylinder direct fuel injection technology to the supercharged gasoline engine for motorcycle aiming at further improvement of fuel consumption, higher power and lower emission. In particular, since the bore stroke of the high-revolution motorcycle engine is smaller than that of the passenger car engine, the fuel injected into the cylinder tends to impinge on the cylinder walls and cause combustion failure and soot. Techniques for solving these problems are mainly reported. 翻訳 |