シリーズハイブリッドシステム用吸排気バルブ搭載過給2ストロークエンジンの開発(第1報)
Development of Supercharged 2-Stroke Engine with Intake and Exhaust Valve for Series Hybrid System (First Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225154
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.34-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 久野 篤志, 2) 桜井 洋太, 3) 齋藤 将仁, 4) 市 聡顕, 5) 松田 義基 |
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著者(英) | 1) Atsushi Hisano, 2) Youta Sakurai, 3) Masahito Saitou, 4) Satoaki Ichi, 5) Yoshimoto Matsuda |
勤務先 | 1) 川崎重工業, 2) 川崎重工業, 3) 川崎重工業, 4) カワサキモータース, 5) カワサキモータース |
勤務先(英) | 1) Kawasaki Heavy Industries, 2) Kawasaki Heavy Industries, 3) Kawasaki Heavy Industries, 4) Kawasaki Motors, 5) Kawasaki Motors |
抄録 | HEVへの搭載性に優れた低排気量高出力を実現する吸排気バルブ搭載2ストロークエンジンについて報告する。課題となる掃気中の混合気吹抜けによる排ガスの悪化および既燃ガス残留による燃焼不安定化を解決するため、筒内直噴の採用、および吸排気弁を有する構造により筒内流動を制御し、既燃ガスの排出促進を行った。 |
抄録(英) | This paper reports a two-stroke engine with intake and exhaust valves which realizes low displacement and high power with excellent mountability to series hybrid vehicle. The two-stroke problem is the pollution of the exhaust gas due to the blowing out of the mixed gas during scavenging and the combustion instability due to the residual burned gas. In order to solve these problems, direct fuel injection into the cylinder after completion of scavenging and a structure having intake and exhaust valves are used to control the flow in the cylinder and to promote the discharge of burnt gas. 翻訳 |