筒内状態量制御による直噴ガソリンエンジンの冷間エミッション低減に関する研究(第1報)
A Study on Cold Emission Reduction of Direct-Injection Gasoline Engine by Controlling the In-Cylinder Gas Properties (First Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225156
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.34-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 工藤 毅暁, 2) 堀 隼基, 3) 瀬戸 祐利, 4) 原 亮介, 5) 藤川 竜也, 6) 山川 正尚 |
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著者(英) | 1) Takeaki Kudo, 2) Junki Hori, 3) Masatoshi Seto, 4) Ryosuke Hara, 5) Tatsuya Fujikawa, 6) Masahisa Yamakawa |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
勤務先(英) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda |
抄録 | EURO7をはじめ一層厳格化される排気規制適合のためには,気化霧化の悪い極冷間始動時における蒸発を促進し,燃焼に寄与しない未燃成分を大幅に低減する必要がある.そこで,直噴ガソリンエンジンの可変動弁系を用いた状態量制御により,筒内ガスの過熱度などを高めることで冷間EMの低減を図る研究を行った. |
抄録(英) | In order to comply with increasingly stringent emission regulations such as EURO 7, it is necessary to significantly reduce the amount of unburned components that do not contribute to combustion exhausted from internal combustion engines. In this study, the enhancement of fuel evaporation in extreamely cold conditions with poor vaporization and the suppression of fuel addition during cold start-up were investigated. This paper reports on a study of a cold emission reduction by controlling the in-cylinder gas properties and increasing the degree of superheat of a direct-injection gasoline engine equipped with a variable valve system. 翻訳 |