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筒内状態量制御による直噴ガソリンエンジンの冷間エミッション低減に関する研究(第1報)

A Study on Cold Emission Reduction of Direct-Injection Gasoline Engine by Controlling the In-Cylinder Gas Properties (First Report)

書誌事項

著者1) 工藤 毅暁, 2) 堀 隼基, 3) 瀬戸 祐利, 4) 原 亮介, 5) 藤川 竜也, 6) 山川 正尚
著者(英)1) Takeaki Kudo, 2) Junki Hori, 3) Masatoshi Seto, 4) Ryosuke Hara, 5) Tatsuya Fujikawa, 6) Masahisa Yamakawa
勤務先1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ
勤務先(英)1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda
抄録EURO7をはじめ一層厳格化される排気規制適合のためには,気化霧化の悪い極冷間始動時における蒸発を促進し,燃焼に寄与しない未燃成分を大幅に低減する必要がある.そこで,直噴ガソリンエンジンの可変動弁系を用いた状態量制御により,筒内ガスの過熱度などを高めることで冷間EMの低減を図る研究を行った.
抄録(英)In order to comply with increasingly stringent emission regulations such as EURO 7, it is necessary to significantly reduce the amount of unburned components that do not contribute to combustion exhausted from internal combustion engines. In this study, the enhancement of fuel evaporation in extreamely cold conditions with poor vaporization and the suppression of fuel addition during cold start-up were investigated. This paper reports on a study of a cold emission reduction by controlling the in-cylinder gas properties and increasing the degree of superheat of a direct-injection gasoline engine equipped with a variable valve system.

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