高EGR燃焼における放電挙動と燃焼サイクル変動の関係
An Investigation on Combustion Cycle-by-Cycle Variations Affected by Spark Discharge Behavior under High EGR Ratio
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225157
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.35-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 朝倉 遼太, 2) 北田 泰造, 3) 井上 欣也, 4) 中田 涼太, 5) 倉田 和郎 |
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著者(英) | 1) Ryota Asakura, 2) Taizo Kitada, 3) Yoshiya Inoue, 4) Ryota Nakada, 5) Kazuo Kurata |
勤務先 | 1) 三菱自動車工業, 2) 三菱自動車工業, 3) 三菱自動車工業, 4) 三菱自動車工業, 5) 三菱自動車工業 |
勤務先(英) | 1) Mitsubishi Motors, 2) Mitsubishi Motors, 3) Mitsubishi Motors, 4) Mitsubishi Motors, 5) Mitsubishi Motors |
抄録 | SIエンジンでは,EGR率の増加に伴い燃焼サイクル変動が増大し,燃焼限界を迎える.この要因を解明するため,高EGR率条件で放電の高速度撮影と放電電流,電圧,筒内圧の同時計測を実施し、放電挙動と燃焼の相関を調査した.放電挙動の違いによる初期燃焼の変動が,燃焼サイクル変動に及ぼす影響を議論する. |
抄録(英) | Spark ignition engines have a fateful event that enhancing EGR ratio makes cycle-by-cycle variations and then ends up its combustion limit. To unveil this event, spark discharge images were shot with a high-speed video-camera, and spark discharge electric current and voltage, in-cylinder pressure were measured at the same time under high EGR ratio combustion. The relation between spark discharge behaviors and combustion characteristics was investigated. It is discussed here how initial combustion speed variations, which caused by differences of spark discharge behavior among cycles, affects the combustion cycle-by-cycle variations. 翻訳 |