多重放電のプレ点火による主点火性能向上に関する一考察
A Study on Improvement of Main Flame Ignition Performance by Multiple Pre-Discharge
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225158
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.35-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 大畠 英一郎, 2) 押領司 一浩, 3) 保坂 知幸 |
---|---|
著者(英) | 1) Eiichiro Ohata, 2) Kazuhiro Oryoji, 3) Tomoyuki Hosaka |
勤務先 | 1) 日立Astemo, 2) 日立製作所, 3) 日立製作所 |
勤務先(英) | 1) Hitachi Astemo, 2) Hitachi, 3) Hitachi |
抄録 | 電動車(xHEV)に搭載されるエンジンは,再始動が繰り返されるため暖機が遅く,排気悪化の問題がある.本研究では,冷機始動時の着火性向上策として,吸気行程中の多重点火による,点火プラグ電極の加熱効果を検討した.0D解析によるメカニズム解明と実機確認効果を報告する. |
抄録(英) | Engines installed in electrified vehicle have pollutant emission challenges, since engine warm up speed is slower than conventional one because of repeatable restart. In this study, heating effect of spark plug electrodes by multiple ignition during intake process has been investigated as a measure to improve ignition performance during cold start. Also mechanism investigation by 0D simulation and performance confirmation by engine testing will be reported. 翻訳 |