小型EVの可変電池構成と急速充電挙動の検討 シミュレーションと実験による検証結果
A Study on a Variable Battery Connection and Quick Charging Behaviors A Report of Simulations and Experimental Results
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225203
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.46-22
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 和田 正義 |
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著者(英) | 1) Masayoshi Wada |
勤務先 | 1) 東京理科大学 |
勤務先(英) | 1) Tokyo University of Science |
抄録 | 小型EV用の並列・直列接続を可変にできる電池接続システムについて、急速充電の充電挙動を検討した。走行時に並列接続、充電時に直列接続になるように電池の構成を可変にし、走行時の電池負荷の軽減と、充電時間の短縮を目的とする。急速充電の挙動をシミュレーションおよび実験において検討した結果について報告する。 |
抄録(英) | We study the behavior of quick charging for a reconfigurable battery connection system for small EVs that includes parallel and series connections. The purpose is to reduce the battery load during driving and shorten the charging time by making the battery configuration variable so that it is connected in parallel when driving and connected in series when charging. We report the results of examining the behavior of quick charging in simulations and experiments. 翻訳 |