ディーゼル機関における噴霧液滴の潤滑油膜衝突時に生じる潤滑油飛散量の定量化(第2報) K-factorおよび無次元膜厚が潤滑油飛散量に与える影響の調査
Quantitative Analysis of Lubricant Oil Splash by Impingement of Spray Droplets on Lubricant Film in Diesel Engine (Part 2) Investigation of the Influence of K-Factor and Non-Dimensional Film Thickness on Lubricant Splash Volume
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225210
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.48-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 前田 寛成, 2) 梅原 大那, 3) 木村 一平, 4) 松村 恵理子 |
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著者(英) | 1) Hironari Maeta, 2) Daina Umehara, 3) Ippei Kimura, 4) Eriko Matsumura |
勤務先 | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学大学院, 4) 同志社大学 |
勤務先(英) | 1) Doshisha University, 2) Doshisha University, 3) Doshisha University, 4) Doshisha University |
抄録 | ポスト噴射でのアッシュ生成は,噴霧の潤滑油膜への衝突による潤滑油の飛散が原因の一つであると考えられている.本報ではレーザ誘起蛍光法を用いて,オイルクラウンから飛散する液滴の軽油と潤滑油の混合割合を計測した.また,液滴径および液滴数を計測することで,潤滑油の飛散量を予測する実験式の算出結果を報告する. |
抄録(英) | Ash formation in post-injection is considered to be caused by the splashing of lubricant oil due to the impingement of the spray on the lubricant oil film. In this paper, the mixing ratio of diesel fuel and lubricating oil in droplets splashed from the oil crown was measured using the laser-induced fluorescence method. By measuring the droplet diameter and the number of droplets, the experimental equation to predict the amount of lubricant dispersed is calculated. 翻訳 |