High-heels型熱発生率によるディーゼル機関の熱効率改善
Thermal Efficiency Improvement for a Diesel Engine Achieved by High-Heels Heat Release Rate Profile
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225212
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.48-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 渡邉 一雅, 2) 内田 登 |
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著者(英) | 1) Kazumasa Watanabe, 2) Noboru Uchida |
勤務先 | 1) 新エィシーイー, 2) 新エィシーイー |
勤務先(英) | 1) New A.C.E Institute, 2) New A.C.E Institute |
抄録 | ディーゼル燃焼制御による熱効率最大化を狙い,熱発生率が2段階に漸増するHigh heels型熱発生形状を新たに提案した.本研究では熱発生率形状を制御するためにシングルインジェクタ用可変噴射率システムを構築してエンジン評価を実施し,High heels型熱発生率にて冷却損失低減と熱効率向上を実現した. |
抄録(英) | A novel heat release rate profile named ‘High heels’, which is formed by gradually increased heat release rate in two steps to retard the peak at the timing of higher volume-change rate, was proposed as a measure to practically maximize thermal efficiency of diesel combustion in lieu of the ideal thermodynamic cycles. In this study, a newly developed variable injection rate shaping system for a single injector was installed in the tested engine. The results indicated that significant reduction in cooling loss and increase in thermal efficiency were simultaneously achieved with ‘High heels’ like heat release rate profile, as expected. 翻訳 |