炭化水素系燃料によるスーパーリーンバーンエンジンのリーン限界に関する研究(第3報)
Potential for Hydrocarbon Fuels to Extend the Lean Limit of Super Lean-Burn Engines (Part III)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225231
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.52-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 安武 優希, 2) 内木 武虎, 3) 小畠 健, 4) 渡邊 学 |
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著者(英) | 1) Yuki Yasutake, 2) Taketora Naiki, 3) Ken Obata, 4) Manabu Watanabe |
勤務先 | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
勤務先(英) | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
抄録 | 運輸部門でのCO2削減には内燃機関の熱効率向上が必須である。著者らは前報で軽質炭化水素がリーン限界を拡大する効果について考察してきた。本報では重質炭化水素に着目し、実機試験および計算による検討を行った。さらに、将来的な商用生産を視野に、重質基材を使用した燃料がリーン限界へ与える影響についても検討した。 |
抄録(英) | Improving the thermal efficiency of internal combustion engines is essential for reducing CO2 in the transportation sector. In the previous report, we found that hydrocarbons with lower molecular weight extend the lean limit of the super lean-burn condition. In this report, in order to investigate the relationship between molecular weight and lean limit, we conducted some engine tests and detailed reaction calculations with hydrocarbons with high molecular weight. We also studied about the effect on the lean limit when using the feedstock materials in petroleum refinery with various molecular weight. 翻訳 |