トラック・バス用AEBSの開発
Development of AEBS for Trucks and Buses
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225245
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.55-22
- 掲載ページ
- 1-4(Total 4 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 山中 七皇海, 2) 幡谷 俊輔, 3) 国府田 直人, 4) 桜井 奎太郎 |
---|---|
著者(英) | 1) Naomi Yamanaka, 2) Shunsuke Hataya, 3) Naoto Kota, 4) Keitaro Sakurai |
勤務先 | 1) 日野自動車, 2) 日野自動車, 3) 日野自動車, 4) 日野自動車 |
勤務先(英) | 1) Hino Motors, 2) Hino Motors, 3) Hino Motors, 4) Hino Motors |
抄録 | 更なる被害軽減を目的に既に商品化しているAEBS の性能向上を行った。 開発初期段階よりField Operation Test(FOT)を導入し、企画から評価までを一元的なデータによる開発を行うことで、従来性能から作動対象の拡大と衝突回避支援速度の大幅な性能向上を実現した。本稿ではその開発内容について紹介する。 |
抄録(英) | Hino Motors' AEBS (ADVANCED EMERGEMCY BRAKING SYSYTEMS) developed for trucks and buses has been improved for reducing crashworthiness damage in collision accidents moreover. Hino Motors had introduced FOT (Field Operating Test) in the initial stage of development phase for new medium-duty trucks and constructed its basic data with unified data which had been stored from planning phase until evaluation phase. As a result, the AEBS has gotten the expansion of operation scope and large improvement for the collision avoidance support speed compared with previous vehicles’ performance. This paper describes the development approach for the AEBS. 翻訳 |