実車型広視界ドライビングシミュレータを用いた道路線形による交通事故リスク評価
Evaluation of Traffic Accident Risk for Road Alignment using Real Vehicle Cockpit with Wide Visibility Driving Simulator
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225263
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.60-22
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 田中 晟椰, 2) 立木 一成, 3) 内田 悠介, 4) 山下 明矩, 5) 牧田 匡史, 6) 國行 浩史 |
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著者(英) | 1) Seiya Tanaka, 2) Kazunari Tsuiki, 3) Yusuke Uchida, 4) Akinori Yamashita, 5) Masashi Makita, 6) Hiroshi Kuniyuki |
勤務先 | 1) 公立諏訪東京理科大学, 2) 公立諏訪東京理科大学, 3) 公立諏訪東京理科大学, 4) 日本無線, 5) 帝京大学, 6) 公立諏訪東京理科大学 |
勤務先(英) | 1) Suwa University of Science, 2) Suwa University of Science, 3) Suwa University of Science, 4) Japan Radio, 5) Teikyo University, 6) Suwa University of Science |
抄録 | 中山間道路の事故要因として縦断勾配や左右カーブの曲率などの道路線形の影響が考えられる。本研究では、道路線形の評価に注目し、実車コックピットと広い視界を持つドライビングシミュレータを開発した。さらに、本シミュレータを用いて、中山間道路における道路線形による四輪自動車の事故リスク評価を検討した。 |
抄録(英) | One of the causes of accidents in hilly and mountainous road is considered to be road alignment such as longitudinal slope and curvature radius of left or right curves. In this study, the authors developed original driving simulator with a real vehicle cockpit and wide visibility, to focus on the evaluation of road alignment. Furthermore, using this simulator, the accident risk evaluation of four-wheeled vehicles due to road alignment on a hilly and mountainous road was investigated. 翻訳 |