Aerodynamics Control of a Simplified Vehicle Model Affected by an Overtaking Vehicle using Continuous Jet
Aerodynamics Control of a Simplified Vehicle Model Affected by an Overtaking Vehicle using Continuous Jet
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225275
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.62-22
- 掲載ページ
- 1-2(Total 2 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者(英) | 1) Chao Yan, 2) Takuji Nakashima, 3) Hidemi Mutsuda, 4) Taiga Kanehira, 5) Itsuhei Kohri, 6) Makoto Tsubokura |
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勤務先(英) | 1) Hiroshima University, 2) Hiroshima University, 3) Hiroshima University, 4) Hiroshima University, 5) Tokyo City University, 6) Riken/Kobe University |
抄録 | 本研究では,Ahmedモデルと呼ばれる簡易車両モデルに,連続噴流を用いた流れ制御手法を導入し,横風による後流パターンや空力特性の変化を抑制した.追い越し車両モデルが生じる現実的な横風条件下の数値解析を行い,この制御法の効果を検証した.数値解析の結果,追い越し中の車両モデルの空力特性は低抵抗,低揚力状態を維持するように制御された. |
抄録(英) | In this study, a flow control method using continuous jets was introduced to a simplified vehicle model called the Ahmed model to suppress changes in wake patterns and the aerodynamic characteristics caused by crosswinds. The effect of the continuous jets was numerically investigated in a realistic crosswind condition on the road, caused by the overtaking vehicle model. The result of the numerical analysis showed that the continuous jets controlled the aerodynamics of the vehicle model to maintain the low drag and lift state while the model was being overtaken. 翻訳 |