二輪車のフレーム剛性がウィーブモードに及ぼす影響の解析第2報 疑似10自由度フレーム剛性モデルを用いた解決法
Analysis of the Effect of Motorcycle Structural Flexibility on Weave Mode 2nd Report Solution using a Pseudo 10 Degree Frame Flexibility Model
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225288
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.66-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 片山 硬, 2) 古澤 健太, 3) 髙橋 明, 4) 吉野 貴彦 |
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著者(英) | 1) Tsuyoshi Katayama, 2) Kenta Furusawa, 3) Akira Takahash, 4) Takahiko Yoshino |
勤務先 | 1) 久留米工業大学, 2) 久留米工業大学, 3) 久留米工業大学, 4) 久留米工業大学 |
勤務先(英) | 1) Kurume Institute of Technology, 2) Kurume Institute of Technology, 3) Kurume Institute of Technology, 4) Kurume Institute of Technology |
抄録 | 二輪車のフレーム剛性は,直進の安定性に影響を与る. 従来,これらの影響は、複数のフレーム剛性が組み合わされた数学モデルを使用して分析されてきた. 本論文では複合フレーム剛性モデルから直進安定性に対する単一フレーム剛性の影響を分析するための方法を提案する. 具体的には、個々のフレームの剛性の影響は,疑似10自由度モデルを使用して推定できることを述べる.すべてのフレーム剛性値が非常に大きくした際に,その固有値が4自由度モデルのものと同じになるモデルを疑似10自由度モデルとする. |
抄録(英) | Motorcycle frame flexibilities affect the straight running stability. Conventionally, the effects of these have been analyzed using a mathematical model in which multiple frame flexibilities are combined. In this paper, it is proposed that a method for analyzing the effect of a single frame flexibility on straight running stability from a composite frame flexibility model. Specifically, it is described that the influence of individual frame flexibility can be estimated using a pseudo 10 degree of freedom model. In the pseudo 10 degree of freedom model, the eigenvalues are the same as the eigenvalues in the 4 degree of freedom model when all frame stiffness values are extremely large. 翻訳 |