小型エンジントラックの駆動系を改良したHEVやEVのCO2排出量予測
A Prediction of CO2 Emissions by HEVs or EVs with Modified Drivetrains of Engine Powered Delivery Truck
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225332
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.75-22
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 松尾 典孝 |
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著者(英) | 1) Noritaka Matsuo |
勤務先 | 1) 松尾技術士事務所 |
勤務先(英) | 1) Matsuo Engineering Office |
抄録 | EVシフトの波は宅配などの配送用小型トラックにも迫りつつあるが新たな配送専用EVの導入は配送業者にとって大きな経営負担となる. そこでエンジントラックをHEVさらにEVに段階的に転換するための駆動系の改良方法を考案し改造されたHEVやEVによるCO2排出量をシミュレーションにより予測した. |
抄録(英) | The wave of EV shift is approaching delivery vehicles such as home delivery trucks, but it will be a heavy management burden for delivery companies to replace their engine vehicles with EVs. Therefore, we devised a modification in drivetrains of engine vehicles for gradually converting to HEVs and even EVs, then predicted CO2 emissions by the converted HEVs or EVs. 翻訳 |