ガソリン直噴乗用車における固体粒子数と粒径分布の評価
Evaluation of Solid Particle Number and Size Distribution from Light-Duty Vehicles with Gasoline Direct Injection Engine
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20225349
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.79-22
- 掲載ページ
- 1-5(Total 5 p)
- 発行年月
- 2022年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 志村 渉, 2) 奥井 伸宜 |
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著者(英) | 1) Ayumi Shimura, 2) Nobunori Okui |
勤務先 | 1) 自動車技術総合機構, 2) 自動車技術総合機構 |
勤務先(英) | 1) NALTEC, 2) NALTEC |
抄録 | ガソリン直噴エンジンを搭載した乗用車を用いて,排出ガス中の固体粒子の粒子数および粒径分布をテールパイプ直下と希釈トンネルにおいて評価した.その結果,希釈トンネルにおける粒子数は,テールパイプ直下に対して有意に低く,また,粒径分布の比較から,小さな粒子ほど粒子損失割合が大きいことがわかった. |
抄録(英) | The solid particle number and size distribution in the exhaust gas from light-duty vehicles with a gasoline direct injection engine were evaluated at the tail pipe and dilution tunnel respectively. As the results, the solid particle number at tail pipe was significantly lower than that at dilution tunnel and the smaller particle showed the larger ratio of particle loss according to the comparison of particle size distribution at each sampling point. 翻訳 |