エンジンの燃費を向上する燃焼室高応答遮熱材料技術の開発(第1報)
Development of High-Response Heat Insulation Material Technology in Engine Combustion Chamber to Improve the Fuel Economy (First Report)
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20226004
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.84-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年秋季大会
書誌事項
著者 | 1) 角島 信司, 2) 古賀 広之, 3) 山本 一陽, 4) 瀬戸 祐利, 5) 沖濱 圭佑, 6) 原田 雄司 |
---|---|
著者(英) | 1) Shinji Kadoshima, 2) Hiroyuki Koga, 3) Kazuaki Yamamoto, 4) Masatoshi Seto, 5) Keisuke Okihama, 6) Yuji Harada |
勤務先 | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
勤務先(英) | 1) Mazda, 2) Mazda, 3) Mazda, 4) Mazda, 5) Mazda, 6) Mazda |
抄録 | エンジンの冷却損失低減による燃費向上を目的に,燃焼室壁面へ適用する遮熱材料技術の開発を進めている.遮熱材料には,熱浸透率が小さく,燃焼室内の過酷な環境に耐えることが要求される.この遮熱材料の開発経緯及びピストンに適用した場合の燃費向上効果を計算と実機で確認した結果を報告する. |
抄録(英) | To decrease cooling loss of engines and improve fuel economy, we are developing high-response heat insulation material technology using in engine combustion chamber wall surface. It is necessary for this material to endure severe environment and low thermal effusivity. We report product development process and the result of fuel economy improvement effect by simulation and engine test that applies high-response heat insulation material to piston crown. 翻訳 |