燃料電池バス試験結果に基づいた韓国の原動機出力試験法に関する考察
A Study on Korean Vehicle Power Test Method Based on Fuel Cell Bus Test Results
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20226222
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.131-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年秋季大会
書誌事項
著者 | 1) Hosik Lee, 2) Shin Sukwon, 3) Kim Yonghun, 4) Kang Ilho, 5) Jeon Hyeonjin, 6) Kim Kwangil, 7) Lee Hyunwoo, 8) Cho Sungwoo |
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著者(英) | 1) Hosik Lee, 2) Shin Sukwon, 3) Kim Yonghun, 4) Kang Ilho, 5) Jeon Hyeonjin, 6) Kim Kwangil, 7) Lee Hyunwoo, 8) Cho Sungwoo |
勤務先 | 1) Tenergy, 2) Tenergy, 3) Chungnam National University, 4) Korea Automobile Testing and Research Institute, 5) Korea Automobile Testing and Research Institute, 6) Korea Automobile Testing and Research Institute, 7) Korea Automobile Testing and Research Institute, 8) Korea Automobile Testing and Research Institute |
勤務先(英) | 1) Tenergy, 2) Tenergy, 3) Chungnam National University, 4) Korea Automobile Testing and Research Institute, 5) Korea Automobile Testing and Research Institute, 6) Korea Automobile Testing and Research Institute, 7) Korea Automobile Testing and Research Institute, 8) Korea Automobile Testing and Research Institute |
抄録 | 実道路とシャシダイナモで韓国燃料電池バスの車両試験を行った.燃料電池システムとバッテリの出力分配の制御戦略と最大出力時の車両コンポーネント損失などを分析した.この結果に基づき,韓国の安全基準で定められている原動機出力試験法の最適化方向性について考察した. |
抄録(英) | Vehicle tests of Korean fuel cell bus was conducted on real roads and chassis dynamometers. The fuel cell and battery system power distribution control strategy as well as the vehicle component losses at maximum power condition were analyzed. Based on this result, this paper suggests the optimal direction of the vehicle power test method of Korean safety standards. 翻訳 |