直接計測法を用いた酸素バランス法による車両改造不要なFCV燃費計測手法の開発
Method for Measuring Fuel Consumption of Fuel Cell Vehicles without Vehicle Modification using Oxygen Balance Method via Direct Measurements
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20226223
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(秋)
No.131-22
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2022年 10月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2022年秋季大会
書誌事項
著者 | 1) 矢野 勝, 2) 羽二生 隆宏 |
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著者(英) | 1) Masaru Yano, 2) Takahiro Haniu |
勤務先 | 1) 日本自動車研究所, 2) 日本自動車研究所 |
勤務先(英) | 1) JARI, 2) JARI |
抄録 | 車両改造不要なFCVの燃費試験方法である酸素バランス法の中で,排ガスを直接計測する方法の課題を調査した.酸素バランス法は,排ガスから酸素酸素消費量を求め,その反応に要した水素消費量を求める.本報では乗用車タイプのFCVの燃費を計測し,質量法に対する誤差を評価した結果を示す. |
抄録(英) | We investigated issues in the oxygen balance method, a fuel consumption test method for FCVs that does not require vehicle modification, in which exhaust gas is measured directly. In the oxygen balance method, the amount of oxygen consumption is obtained from the exhaust gas, and the amount of hydrogen consumption required for the reaction is obtained. This paper presents the results of measuring the fuel consumption of a passenger car type FCV and evaluating the error against the mass method. 翻訳 |