アンモニア単一燃料エンジンシステム(第3報) 冷間始動特性
Ammonia Mono-Fueled Engine System (3rd Report) Cold-Start Performance
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20235382
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.85-23
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2023年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 宮川 浩, 2) 鈴置 哲典, 3) 中谷 規之介, 4) 本間 隆行, 5) 竹内 秀隆 |
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著者(英) | 1) Hiroshi Miyagawa, 2) Tetsunori Suzuoki, 3) Norinosuke Nakatani, 4) Takayuki Homma, 5) Yoshitaka Takeuchi |
勤務先 | 1) 豊田中央研究所, 2) 豊田中央研究所, 3) 豐田自動織機, 4) 豐田自動織機, 5) 豐田自動織機 |
勤務先(英) | 1) Toyota Central R&D Labs., 2) Toyota Central R&D Labs., 3) Toyota Industries, 4) Toyota Industries, 5) Toyota Industries |
抄録 | 市販の列型エンジンに,オートサーマル方式のオンボード改質器と排気後処理装置として三元触媒とSCR触媒を取り付け,アンモニアを単一の燃料とするエンジンシステムを構成した.本報では,混合気の空気過剰率を段階ごとに制御することにより,未燃アンモニアや窒素酸化物の排出を抑制した冷間始動が可能であること示す. |
抄録(英) | This study demonstrated the cold start performance of ammonia mono fueled engine system. The system was composed with a commercial four-cylinder spark ignition engine and a developed on-board ammonia reformer by means of autothermal reforming. A TWC (three-way catalyst) and a SCR (Selective Catalytic Reduction) catalyst were also adapted the system for exhaust aftertreatment. The engine achieved a starting operation in 3 seconds while the reformer provided stable hydrogen fraction within several seconds. Zero ammonia emissions and pretty low NOx and N2O emissions were obtained during cold start operation by controlling the air excess ratio of mixture step by step. 翻訳 |