噴流MBD活用による水素直噴エンジン混合気形成の改善
Improvement of Mixture Formation in Hydrogen DI Engine by Utilizing Gas Jet MBD
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20235387
- 文献・情報種別
- 学術講演会予稿集(春)
No.86-23
- 掲載ページ
- 1-6(Total 6 p)
- 発行年月
- 2023年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- 2023年春季大会
書誌事項
著者 | 1) 丹野 史朗, 2) 森 幸生, 3) 宮元 敬範, 4) 塚本 佳久, 5) 大村 哲生, 6) 高橋 大志 |
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著者(英) | 1) Shiro Tanno, 2) Sachio Mori, 3) Yoshinori Miyamoto, 4) Yoshihisa Tsukamoto, 5) Tetsuo Omura, 6) Daishi Takahashi |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車 |
勤務先(英) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor, 6) Toyota Motor |
抄録 | 水素は多様な再生可能エネルギから製造可能であり,水素エンジンはCN実現の選択肢の一つとして検討が世界的に広まっている.異常燃焼抑制や高効率化には,直噴での圧縮行程噴射が有効だが,一方で混合時間が短くなるため,混合気が不均質となりやすく,低NOxとの両立が課題である.本研究では可視化に基づいたガス噴流MBD手法を構築し,均質な混合気形成を実現する指針を検討した. |
抄録(英) | Hydrogen can be produced with various renewable energy, so hydrogen engines are being developed worldwide as an option for the realization of Carbon Neutrality. Direct injection during compression stroke is effective for suppressing abnormal combustion and increasing efficiency, but shorter mixing time often causes inhomogeneous mixture and NOx emission. In this study, a gas jet MBD method based on visualization was developed and guidelines for achieving homogeneous mixture formation were investigated. 翻訳 |