ログインしてください

文献・情報検索システム

日本語

ENGLISH

ヘルプ

ログインしてください

  • 詳細情報

Using Demanded Power and RDE Aggressiveness Metrics to Analyze the Impact of CACC Aggressiveness on Heavy Duty Platooning Power Consumption

書誌事項

著者(英)1) Jan Siefert, 2) Evan Stegner, 3) Philip Snitzer, 4) Jacob Ward, 5) David M. Bevly, 6) Mark Hoffman, 7) Andrew Kotz
勤務先(英)1) Auburn University, 2) Auburn University, 3) Auburn University, 4) Auburn University, 5) Auburn University, 6) Auburn University, 7) National Renewable Energy Laboratory
抄録(英)Presently, a main mobility sector objective is to reduce its impact on the global greenhouse gas emissions. While there are many techniques being explored, a promising approach to improve fuel economy is to reduce the required energy by using slipstream effects.
This study analyzes the demanded engine power and mechanical energy used by heavy-duty trucks during platooning and non-platooning operation to determine the aerodynamic benefits of the slipstream. A series of platooning tests utilizing class 8 semi-trucks platooning via Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) are performed. Comparing the demanded engine power and mechanical energy used reveals the benefits of platooning on the aerodynamic drag while disregarding any potential negative side effects on the engine.
However, energy savings were lower than expected in some cases. It was hypothesized that the CACC may have amplified transient platooning events relative to the individual truck baseline results, hampering the potential energy savings. Therefore, the impact of the controller on the observed driving style was analyzed in detail. In order to quantify the transient operational characteristics of the experimental trials, metrics from the European Real Driving Emissions (RDE) legislation were modified to serve as metrics of aggressiveness during platooning.
The metrics (vapos)95 and Relative Positive Acceleration (RPA) were calculated for platooning and non-platooning runs. These results indicate that the CACC induces small acceleration events during platooning to retain the commanded longitudinal separation between vehicles. These small acceleration events increase following vehicle aggressiveness during platooning and prevent the following vehicles from obtaining maximum energy savings.
Moreover, a correlation between the RDE metric (vapos)95 and energy savings is developed. Hence, this work establishes the ability of RDE metrics to assess CACC impacts on platoon energy savings.

翻訳

検索について

閉じる

検索ボックスの使い方

検索条件は最大5件まで入力可能です。検索ボックスの数は右側の「+」「−」ボタンで増減させることができます。
一つの検索ボックス内に、複数の語句をスペース(全角/半角)区切りで入力した場合、入力した語句の“すべてを含む”データが検索されます(AND検索)。
例)X(スペース)Y →「XかつY(を含む)」

「AND」「OR」プルダウンの使い方

「AND」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“双方を含む”データが検索されます。また、「OR」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“いずれかを含む”データが検索されます。
例)X AND Y →「XかつY(を含む)」  X OR Z →「XまたはZ(を含む)」
AND検索とOR検索が混在する場合は、OR検索が優先されます。
例)X AND Y OR Z → X AND (Y OR Z)
AND検索と複数のOR検索が混在する場合も、OR検索が優先されます。
例)W AND X OR Y OR Z → W AND (X OR Y OR Z)

検索フィルタの使い方

検索結果の件数が多すぎる場合など、さらに絞り込みしたいときに「検索フィルタ」を使います。各項目にチェックを入れると、その項目が含まれるデータのみに検索結果が絞り込まれます。
各項目後ろの「()」内の数字は、その項目が含まれるデータの件数です。

検索のコツ

著者名で検索するときは、「自動車 太郎」のように、姓名をスペースで区切って入力してください。