ログインしてください

文献・情報検索システム

日本語

ENGLISH

ヘルプ

ログインしてください

  • 詳細情報

OMEx Fuel and RCCI Combustion to Reach Engine-Out Emissions Beyond the Current EURO VI Legislation

書誌事項

著者(英)1) Antonio Garcia, 2) Javier Monsalve-Serrano, 3) David Villalta, 4) María Guzmán Mendoza
勤務先(英)1) Universitat Politecnica de Valencia, 2) Universitat Politecnica de Valencia, 3) Universitat Politecnica de Valencia, 4) Universitat Politecnica de Valencia
抄録(英)Emissions regulations for engine and vehicle manufacturers are bound to become more limiting to prevent greenhouse gas emissions and mitigate the negative effects that potentiate global warming. To fulfill the energy demand necessary in the transportation sector for the short-to-medium term, a parallel optimization of the internal combustion engine, powertrain and fuels is necessary. The combination of novel combustion modes like the reactivity-controlled compression ignition (RCCI), that seeks the benefits of both compression ignition and spark ignition engines, with the so-called e-fuels, that reduce the carbon footprint from well-to-wheel, is worth exploring. This work investigates the potential of the RCCI concept using OMEx-gasoline to reduce the engine-out emissions beyond the current EURO VI legislation. To do so, eight representative operating conditions from several driving cycles for heavy-duty vehicles will be explored experimentally. The engine will be optimized to reach EURO VI engine-out emissions and beyond, and then compare the potential of the OMEx-gasoline and Diesel-gasoline calibrations. The results show that both calibrations can maintain a zero-soot combustion while fulfilling their respective limitation in NOx emissions in all tested conditions. Moreover, the penalty in fuel consumption to reach post-EURO VI levels is generally below 2.5% for the low-to-medium load points and greater than 5% at high load. The CO2 emissions for both concepts, RCCI diesel-gasoline and RCCI OMEx-gasoline, were evaluated under simplified driving cycles. The results show that in the case of OMEx it is possible to reach the 15% CO2 reduction target proposed by the European commission for 2025 when the refining process is accounted for using green energies to offset the carbon footprint.

翻訳

検索について

閉じる

検索ボックスの使い方

検索条件は最大5件まで入力可能です。検索ボックスの数は右側の「+」「−」ボタンで増減させることができます。
一つの検索ボックス内に、複数の語句をスペース(全角/半角)区切りで入力した場合、入力した語句の“すべてを含む”データが検索されます(AND検索)。
例)X(スペース)Y →「XかつY(を含む)」

「AND」「OR」プルダウンの使い方

「AND」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“双方を含む”データが検索されます。また、「OR」を指定すると、前後の検索ボックスに入力された語句の“いずれかを含む”データが検索されます。
例)X AND Y →「XかつY(を含む)」  X OR Z →「XまたはZ(を含む)」
AND検索とOR検索が混在する場合は、OR検索が優先されます。
例)X AND Y OR Z → X AND (Y OR Z)
AND検索と複数のOR検索が混在する場合も、OR検索が優先されます。
例)W AND X OR Y OR Z → W AND (X OR Y OR Z)

検索フィルタの使い方

検索結果の件数が多すぎる場合など、さらに絞り込みしたいときに「検索フィルタ」を使います。各項目にチェックを入れると、その項目が含まれるデータのみに検索結果が絞り込まれます。
各項目後ろの「()」内の数字は、その項目が含まれるデータの件数です。

検索のコツ

著者名で検索するときは、「自動車 太郎」のように、姓名をスペースで区切って入力してください。